Návrat po 12 letech

 

Sedany se v Evropě těší velké oblibě. Největší popularitu mají ve Finsku, kde se ročně prodá přes 56% těchto automobilů. Populární jsou také v Maďarsku ( 33 % ), Rusku ( 32 % ) a Irsku ( 26 % ). Dalo se tedy očekávat, že se v nabídce Škody Auto dřív nebo později klasická tříprostorová karoserie opět objeví ( poslední byly Škody 125, 130, 136 vyráběné do roku 1989 ).

Fabia sedan se oproti hatchbacku liší od zadního sloupku „C“, který plynule přechází v zadní blatník. Jiná je také střecha. Zavazadlový prostor má ploché rovné dno a délku 990mm ( při sklopených zadních sedadlech dokonce 1573mm ), šířku mezi podběhy 974mm, nejvyšší dokonce 1446mm. Hrana vstupního otvoru je 596mm nad úrovní vozovky a oproti hatchbacku je o 155mm níž. To jsou v dané třídě velmi solidní hodnoty, umožňující snadné nakládání zavazadel. Pod dnem je plnohodnotné rezervní kolo. Zavazadlový prostor je u verzí Comfort a Elegance doplněn dvěma sklopnými závěsy sloužícími pro uchycení tašek. Samozřejmostí jsou kotvící oka umístěná v rozích.

Pokud sedan srovnáme s kombi, tak má shodnou délku ( 4222mm ), objem zavazadlového prostoru je o 12 litrů větší ( 0,438 m3 ). Sedan bude nabízen se čtyřmi zážehovými ( 1,4 8V – 50 kW, 1,4 16V – 55 kW, 1,4 16V – 74 kW a 2,0 8V – 85 kW ) a dvěma vznětovými motory ( 1,9 SDI – 47 kW a 1,9 TDI – 74 kW ).

Základní cena sedanu byla stanovena na 306 200 Kč.

 

 

 Jeden z prvních prototypů

 

 

Autorem je Michal Busta z časopisu AUTOSTYL

 

Webmaster – Sedan se mi líbí z typové řady Fabia nejvíc a přeji mu hodně úspěchů.